Turkiet 6

Ja då var man inne på sista dagen då. .. Sorgligt, orkar inte komma hem till tråkiga vardagen i sverige med skola. :/ Men samtidigt skönt då jag är lite less på maten och solen. (men lovar att jag kommer sakna det mest av allt när jag kommer hem, haha)

Stekt i solen en stund nu på morgonen. Men ledsnade snabbt då jag känner att min hud har börjat flagna lite. Känner mig dock inge brun. men men, har svensk sommar på mig att bli brun också (=
Har faktiskt badat en hel del i poolen också tro det eller ej. Riktigt skönt!
Bror min har skaffat sig en kompis, (eller han gjorde det i förrgår typ) så han ser man inte så mycket av, han och Thommy springer hit och dit och hittar på bus. ;p Men roligt för Franz skull. (=
Jag och syster tog oss en prommenad in till utkanten av side och shoppade lite, som t-shirtar och skor. Nu vill jag bara äta middag men får nöja mig med en banan och fanta till middagen om 2 timmar. Klockan 03.05 inatt går vår buss från hotellet till flygplatsen. Sedan går flyget vid 6 så är hemma kl 09.00 svensk tid (10.00 turkisk tid imed att flygresan är 4 timmar).

Kommer bli lättare att hålla reda på pengar när jag kommer hem. Ska bli skönt att slippa räkna om allt i euro och turkisk lira. hehe. Fast ganska så lätt ändå. 1 euro=10kr, 1 lira=5kr. Så euro är dubbelt så mycket som lira. Väldigt lätt. (=

Detta blir sista gången jag bloggar i turkiet,

antal gånger jag har sagt till franz att "vara försiktig": 19345878934798346
antal gånger fanny har klagat över sitt hår och sedan sagt att hon ska ta livet av sig: 2198472857456456
antal gånger vi har suttit vid Lime baren och snackat med bartenderna: 2375827358979364
antal gånger jag har sagt att jag ska träna: 89725382735987235 resultat: 2 ggr träning och gått upp 239878975634 kilo i vikt.
antal gånger fräknar som dykt upp i mitt ansikte: 263826527856287523
antal gånger papi har frågat om han är röd: 827358927359p782359 svar: JA!
(=

Turkiet 5

Nej imorgon är sista dagen/kvällen. Åker hem på Tisdagnatt/onsdagmorgon. Ledsen. :(

Skulle dra till Club Sammy igår men när vi just skulle dra med de norska syskonen så orkade jag och syrran bara inte. var grymt trötta så chillade vid Lime Baren istället. Funkade lika bra de ;p
Var sjukt trött imorse, syrran var så trött att hon inte ens orkade med frukosten. haha

Stekte vid poolen hela förmiddagen sedan. har bränt mig så sjukt mycket vid bröstet nu, ajaj! men mina fötter börjar faktiskt bli bättre. :) Före middagen for jag och Fanny på promenad till några stånd och köpte lite grejer, eller tanken var att fanny skulle handla en munkjacka men sedan när vi kommer fram så kom hon på att hon hade pengarna i de andra byxorna. Så går det när man byter kläder för ofta. hehe :)
Käkade nyss middag på La Tasca som vanligt. Börjar bli riktigt less på frukostbuffén och middagarna. Ska bli skönt att komma tillbaka till svensk mat. Jag tror jag har gått upp en massa i vikt här också. Drygt!!
Blir Lime baren ikväll också. Är (som alltid) sugen på Sammys men kommer bli att jag inte orkar igen i slutet hehe.

Sista dagen imorgon får vi se vad som händer, måste steka in i det sista iaf! ;)

Orkar inte fara hem till skola igen!
fast ioförsig så är det ju fest på fredag. kan bli skoj... aja !

Sola säkert! ;p

Turkiet 4

Blogg segar typ as mycket så hinner inte skriva så mycket tror jag.
Kvällen blev slapp igår, somnade före tolv.
Imorse vaknade jag först 04.45 och kunde inte somna om, läste till 07.15 och somnade efter det.

efter frukosten slappade jag + sov till klockan 3 och de var dags att vara hårmodell. påminn mig att inte ställa upp som det igen. eller, alltså i början när jag fick se resultatet grät jag bara (så fort jag kom upp till rummet såklart, till dem sa jag att jag älskade de, hmmmm) men nu känns de lite bättre. Är rejält uppklipp där bak, fick som tur behålla hel helts längden. De uppklippta längst upp är som kortast 3 cm och de står rakt upp som en tupp om jag inte plattar eller sätter dit klämmor. grr, Fick en stor bred raklugg, ser helt ok ut och färgen är faktiskt väldigt fin, lite soft koppar färg med ljusa slingor vid luggen. fanny är dock helt förtvinvlad över sitt hår, hon ska boka tid och göra om det så fort vi kommer till sverige igen..

Ne ikväll är jag sugen på Club Sammy men verkar dock som att ingen är på, fanny har låst in sig på rummet, Göteborgskillen har dragit tillbaka till sverige och de norska syskonen har jag inte sett till. Blir väl till att softa vid Lime baren då med andra ord.

har inte solat idag heller men imorgon är nog min kropp fit for fight igen! ;) har ju inte blivit något brun känns det som. :s

Turkiet 3

Jag har ont i hela min kropp, brände sönder mig igår mest på fötter, magen och brösten. Aj!
For på kvällen till Bar Palmen med våra nya vänner de norska syskonen plus en kille från gbg. Billiga drinkar och vi chillade där ett tag innan vi gick till Club Sammy som låg bara några meter ifrån. Älska klubben! ;p Men jag dansade i mina högklackade skor och det var en bit att gå från hotellet så mina fötter är helt trasiga nu! Massa skavsår och helt rödbrända. ajaj. Var hemma 3 inatt, mycket härlig kväll!

Höll nästan på att missa frukosten imorse, sov lite för länge ;p Har varit på en marknad i side hela förmiddagen. Köpt lite märkeskopior ;p Nu får papi massage och sedan ska vi på promenad igen. Chilla ikväll =)

Imorgon blir det till att vara hårmodell, spännande och se vad de tänker göra med håret mitt. Bara de inte gör det kortkort och färgar de svart. Jag dör seriöst då ;p

Chill!

Turkiet 2

SOL! :D haha

Igår till maten fick jag den starkaste sås jag någonsin smakat! liten klick på ena nageln och min mun bränner!!!
Jag är riktigt känslig för heta såser, (mild salsa är tillräckligt stark) haha, till och med papi som äter allt hett kunde inte käka den. hmmm... ;p
Sedan på kvällen så satt jag och syster i baren och drack lite. Träffade lite norskt och finsk folk också som vill dra med oss på en pub ikväll. Får se hur det blir med det.. Vaknade upp nådigt bakis idag, alcohol är det sista jag har i tanken just nu.

Har insett att jag inte klarar av sand! imorse efter frukosten så gick vi ner till havet. Jag var först i av oss alla! (tro det eller ej), Men när jag skulle sola hade jag sand överallt. Jag dog seriöst. ;p Efter 10 min fick jag krupp och drog tillbaka till poolen vid hotellet. Mycket bättre ;) Stekt i flera timmar och har säkert bränt sönder vissa kroppsdelar. men vem bryr sig, jag måste kämpa för att bli brun :D

Syns!

Turkiet

Tjo! Anlände igår till Side, vart lite strul med bagage och sådant men det fixade sig. Kom till hotellet strax före klockan sex (turkisk tid, det är +1 timma här, så skillnaden är inte stor ;p ).
Hotellet är as snyggt :D Helt otroligt, det märks att det är nybyggt.
Imorse gick jag och gjorde en typisk turkisk peeling, foammassage och bodymassage + face mask. aa skrev på engelska för det är lättare ;p haha Så skönt att de har svenska tangentbord. Slipper göra om å ä och ö. :D
 Efter massagen så har jag stekt i solen i flera timmar. Tror jag har blivit lite brunare, mina fräknar har då ploppat upp i mitt ansikte. ;p Det är väl mot en 30 grader här och fick reda på av mami att det är riktigt varmt i sverige också :D Härligt, behåll värmen!! Hoppas alla hade en rolig Valborg.

Ne nu går snart tiden ut på datorn. Hörs kanske imorgon (=
Det blir sola och bada i havet då. (;